Toekomstatelier in Molenbeek

Omschrijving

vzw TADA (Toekomst Atelier d’ Avenir) biedt aanvullend, motivatiegericht en maatschappij-oriënterend zaterdagonderwijs aan honderden kinderen van 10 tot 14 uit Brusselse socio-economische aandachtswijken.
Elke zaterdag van het schooljaar – gedurende drie schooljaren – krijgen de TADA-leerlingen plezante praktijkles van bevlogen professionals –vrijwilligers– uit allerlei domeinen van de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld van ondernemers, ingenieurs, koks of journalisten.
Via deze ervaringslessen en ontmoetingen met rolmodellen moedigt TADA deze maatschappelijk kwetsbare kinderen aan om de wereld/zichzelf te ontdekken en gemotiveerd te zijn.
Met haar aanpak wapent TADA tegen demotivatie en moedigt TADA haar deelnemers aan zich te ontplooien tot ondernemende individuen die vol zelfvertrouwen, veerkracht en met een hoop kennis en horizontale vaardigheden in het leven staan.

Bekijk hier de reportage “Kinderen maken een tv-reportage.”

Website van vzw TADA

Thema's kijkwijzer